logo
מולטי ויטמין למבוגרים

הגעתם לגיל שבו אפשר להתחיל (לצרוך מולטי ויטמין)

עכשיו, כשהילדים גדלו, הקריירה מבוססת ויש יותר זמן פנוי, זה הזמן שלנו להקדיש לעצמנו: ללמוד, לבלות, לטייל, לעשות פעילות גופנית ומעל הכל- להשקיע בגוף ובבריאות שלנו.

שמעת מחברה שהיא מרגישה ירידה באנרגיה? השכן מספר על פגיעה בשיווי המשקל? למה לחכות שזה יגיע אליכם?

סביב גיל 50 עובר הגוף שינויים פיזיולוגיים והורמונליים, המשבשים את יכולתו של הגוף לנצל כראוי את המזון המגיע אליו ומשפיעים גם על צרכיו התזונתיים. בשלב זה של חיינו משתנה התזונה הנחוצה לנו: עולה הצורך בוויטמינים כגון B12 ו-D, ומאידך, קטן הצורך בויטמינים כגון ויטמיןA  ובחומצה פולית.

לרכישת מולטי ויטמין >>

מה הסימפטומים של חוסרים תזונתיים אופייניים לבני 50+ ?

  • ויטמין B12 – לעתים צריכתו ממזון אינה מספקת, וכן עם הגיל חלה ירידה ביכולת הספיגה שלו במערכת העיכול. לפי משרד הבריאות, עד כ-20% מהקשישים בישראל סובלים ממחסור ב-B12(!), דבר העלול להוביל לעייפות, טשטוש ראייה ואף נזק עצבי.
  • ויטמין D – השכיחות במחסור בוויטמין D עולה בקרב אוכלוסייה מעל גיל 50, עקב הפחתה ביכולת של הגוף לייצר את הויטמין כאשר הוא נחשף לשמש. תפקידו העיקרי של ויטמין Dהוא לסייע לספיגת הסידן בעצמות.
  • מגנזיום – חוסר במגנזיום קיים אצל חלק ניכר באוכלוסייה, משום שהוא אינו נפוץ במזון והספיגה שלו מעטה. מגנזיום משמש לבניית חלבונים ולתפקוד תקין של שרירים, כולל שריר הלב. מחסור במגנזיום מתבטא בתופעות שונות, כולל חולשת שרירים ובלבול.
  • סידן – סידן הינו מרכיב חיוני בעצמות ובשיניים. מחסור בסידן בגילאים מתקדמים עלול להאיץ אוסטיאופורוזיס.

אז למה שלא נקום בבוקר עם אנרגיות ונרגיש בריאים? זה הזמן לקחת את המושכות לידיים שלנו ולשמור על גוף צעיר ומלא אנרגיה.

חוסר אנרגיה

מה עושים? 6 טיפים לתזונה מאוזנת ובריאה:

  1. הקפידו על מזונות עשירים במגנזיום, כולל תרד, עדשים, אגוזים ודגנים מלאים.
  2. הקפידו על אכילת מזון המכיל ויטמין B12: בשר הודו, דגים וביצים, או מזונות מועשרים ב-B12מן הצומח.
  3. הקפידו על צריכת סידן התואמת את הצריכה היומית המומלצת – 1,000-1,300 מ”ג ביום.
  4. הרבו לאכול בבית אוכל מבושל. כאשר אתם אוכלים בחוץ, קיים סיכוי גבוה יותר שתאכלו יותר אוכל מעובד.
  5. במידת האפשר, הקפידו על ביצוע פעילות גופנית מספר פעמים בשבוע.
  6. היו ערניים לתחושות של חולשה או עייפות בלתי מוסברים, שעשויים להעיד על חוסרים בגוף.

אם יש חשש שהתזונה אינה מאוזנת דיה, ניתן ליטול מולטי ויטמינים על מנת להשלים בגוף חסרים הנוצרים עם הזמן וכך לסייע במניעת מחלות כרוניות.

אנרגיה

 

מהו מולטי-ויטמין?

מולטי ויטמין הוא תוסף תזונה המכיל שילוב של ויטמינים ומינרלים המותאמים לקבוצת האוכלוסייה אליה הוא מיועד. מטרתו להשלים את כמות הוויטמינים והמינרלים הנחוצים לגוף, שאינם מגיעים באמצעות תזונה או שאינם נספגים כראוי בגוף.

מה מצאו המחקרים השונים בנושא צריכת מולטי ויטמין בגילאים מתקדמים?

  • מחקרים מצאו, כי ישנן קבוצות אוכלוסייה בהן קיימים יותר חוסרים תזונתיים, ביניהם: כאלה הנמנעים ממזונות מסוימים, קשישים, אלו הנוטלים תרופות הפוגעות בספיגת הוויטמינים והמינרלים בגוף ועוד (למאמר המרכז מחקרים בנושא לחצו כאן).
  • מחקר אשר בדק מחלות עיניים בגילאים מתקדמים מצא, כי נטילת מולטי ויטמין באופן קבוע הקטינה משמעותית את הסיכון לפתח ניוון מקולרי הקשור בגילאים מתקדמים והקטינה אובדן חדות הראייה (למחקר לחצו כאן).
  • מחקרים שונים מראים על שיפור קל בקוגניציה עקב צריכת מולטי ויטמין (לקריאה נוספת לחצו כאן).

 

קופון הנחה אלטמן 

 

האם גופנו זקוק לתוספת ויטמינים ומינרלים?

כדי לדעת האם אנו זקוקים לתוסף מולטי ויטמין, חשוב להתייעץ עם איש מקצוע שיידע להמליץ על תוסף במידת הצורך. אף ניתן ומומלץ לבצע בדיקות דם, שיוכלו להראות באופן מדויק אילו מזונות חסרים לגוף.

רגע לפני סיום נדגיש, שמולטי ויטמין אינו תחליף לתזונה מגוונת ומאוזנת. מטרתו למלא חוסרים ולחזק את הגוף, אך אל תוותרו על אורח חיים בריא, הכולל תזונה בריאה ומאוזנת ופעילות גופנית.

 

מולטי ויטמין