logo
סופר פוד

יש לכם חוסרים בגוף? מצעד מזונות-על המובילים

שמעתם פעם על המושג “מזונות על”? לא, אלה לא מזונות בעלי כוחות על טבעיים, הם גם לא כוכבים של סדרת חוברות קומיקס!

מזונות העל- או איך שקוראים להם בלעד סופרפוד- הם סוגי מזונות הנחשבים עוצמתיים, המכילים ריכוז הגבוה ביותר של רכיבים או אבות מזון: חלבונים, חומצות אמינו, ויטמינים, מינרלים, נוגדי חימצון ועוד… ולכן הם נתפסים כמזונות הבריאים יותר, מזינים יותר. מזונות-העל מכילים מגוון רכב של רכיבים אשר עשויים לשפר להייטיב עם מי שלא מקבל את אותם רכיבים בתזונה היומיות שלו, ופיתוח חוסרים בגוף.

למי כדאי לצרוך מזונות על?

מזונות העל מספקים לגופנו ריכוז גבוה מאוד של ערכים תזונתיים. הם מכילים את כל מה שגופנו זקוק ולכן משפרים את תפקוד מערכות הגוף השונות.

מזונות העל תומכים ומאזנים את התזונה שלנו ומשלימים את כל החסר במזון שאנו צורכים.

בנוסף, צריכת מזונות על מעודדת קיום חקלאות אורגנית ומכאן גם שמירה על האקולוגיה של כדור הארץ.

איך בוחרים מזון על?

כמובן שהדרך הטובה ביותר לצריכת מזונות העל היא בהיותם טריים. כך נשמרות כל האיכויות שלהם וההרכב התזונתי שלהם הוא הגבוה ביותר. אולם לא הכרחי לצרוך אותם בצורתם המקורית. ניתן לשלבם בסוגים רבים של מאכלים: סלטים, מרקים, שייקים, ממרחים, קינוחים ועוד.

ישנם מזונות על אשר ניתן לצרוך כתוסף תזונה, בצורת אבקה או כפסולה. היצרניות מקפידות לעבד אותם עם חומרים טבעיים ולשמר את הערכים התזונתיים שלהם גבוהים ככל הניתן.

מצעד מזונות העל המובילים. מי מזון העל המנצח?

  1. ספירולינה – מלכת מזונות העל
    הספירולינה היא כוכבת מזונות העל ומורכבת מאחוז גבוה של חלבונים, אשר מכילים את כל חומצות האמינו הנחוצות לגופנו, וכן וויטמינים ומינרלים רבים. הספירולינה זמינה כצמח טרי, באבקה או בקפזולות והיא מסייעת לניקוי הגוף מרעלים, חיזוק המערכת החיסונית, הורדת רמת הכולסטרול בדם ועוד.ספירולינה
  2. עשב חיטה – הנסיך הירוק
    עשב החיטה עשיר בכלורופיל, המסייע לחמצן להגיע אל התאים, וכן בויטמינים, מינרלים וחומצות אמינו. הוא נצרך כעשב טרי ומסייע למצבים של חוסר ברזל, ריפוי פצעים, חידוד החשיבה ועירנות, מסייע לפעילות הלב ועוד.
    עשב חיטה
  3. שורש מאקה  – מתמודד עם שורש הבעיה
    שורש המאקה, הגדל בפרו, הוא בעל ערך תזונתי גבוה ומכיל, בין היתר, 19 חומצות אמינו חיוניות, ויטמינים, מינרלים וחלבונים. הוא זמין לרוב כאבקה ומסייע באיזון הורמונלי, שיפור התפקוד המיני, הרגעת מתח, חרדות ודיכאון, אנמיה ועוד.שורש מאקה
  4. אלוורה – לא רק לכוויות
    אלוורה הוא צמח מרפא רב עוצמה, העשיר בויטמינים, מינרלים וחומצות אמינו ומכיל את כל אבות המזון הנחוצים לאדם. ניתן לצרוך את האלוורה כצמח טרי, כג’ל או בתוך מוצרי טואלטיקה שונים. הוא מרפא, בין היתר, כוויות, גירויים ומחלות עור, משמש לטיפוח העור והשיער, משפר את המערכת החיסונית ונחשב אנטי סרטני.אלוורה
  5. נוני – הכוח הטרופי
    זהו פרי שמגיע מארצות טרופיות ומשמש לטיפול במגוון בעיות רפואיות. הוא מכיל כ-150 ויטמינים, מינרלים, חומצות אמינו, הורמונים ואנזימים חיוניים לגופנו ותורם למערכת החיסונית, מערכת העיכול, מערכת הנשימה, העצבים ועוד. את הנוני צורכים כמיץ, קפסולות או כשמן אתרי.נוני
  6. פולן דבורים – הסוד הבריאותי של הדבורים
    פולן הדבורים הינו אבקה המיוצרת על ידי הדבורים מאבקות פרחים. הפולן עשיר בחלבון מלא וחומצות אמינו ומשפר את מערכת החיסון, מספק אנרגיה, מסייע בריפוי אקנה ושיפור קמטים ועוד.פולן דבורים
  7.  קייל – הטרנד הבריאותי הלוהט של השנה
    הקייל, המכונה בעברית “כרוב על”, מכיל כמויות גדולות של מינרלים וויטמינים, ביניהם: ויטמין A ו-C, סיבים תזונתיים, חומצה פולית, ברזל ועוד. ניתן לצרוך אותו כירק טרי והוא מסייע בשמירה על הגוף, מניעת סרטן, מוריד כולסטרול ועוד.קייל
  8. גוג’י ברי – לא לטבעונים בלבד
    תותי הגוג’י הם מקור נפלא לחלבון מלא ומכילים 19 חומצות אמינו ומגוון גדול של מינרלים. הם נצרכים כגרגרים מיובשים ומסייעים למערכת הדם, למערכת החיסונית, משפרים את הראייה ותורמים לתפקודי המוח.ג'וגי ברי
  9. גרעיני צ’יה או ציאה (מרווה היספנית) – כוח הצ’יה שנותן הרכב תזונתי מנצח
    גרעיני הצ’יה (המילה צ’יה בשפת המאיה פירושה כוח) עשירים באומגה 3, ויטמינים ומינרלים רבים, סיבים תזונתיים ואנטיאוקסידנטים.מקטינים את הסיכון לסרטן ומחלות, תורמים לדיאטה, מסייעים לשיפור פעילות הלב, הורדת רמות הסוכר בדם, בעיות מעיים ועוד…צ'יה

לסיכום, אפשר כדאי לבדוק חוברים לנסות את המוצרים המומלצים אם הם לא בעלות מטורפת ולצרוך באופן מתון תוספי תזונה

 

ספירולינה