logo

Omega-3

אומגה 3

מה זה אומגה 3?

אומגה 3 היא חומצת שומן לא רוויה בעלת תפקידים רבים בגוף האדם החיוניים לבריאותו. אומגה 3 מתחלקת לשלושה סוגים עיקריים: ALA (המצויה בשמן של צמחים מסוימים), EPA ו-DHA (המצויים בעיקר בחיות, אך לא רק)

הגוף שלנו משתמש בעיקר ב – EPA וב-DHA ויודע להמיר את חומצות ה – ALA מן הצומח לשני סוגים אלו. עם הגיל, יכולת זו כנראה נפגמת ויכולת ההמרה פוחתת.

א

אומגה 3 – מה התועלת?

חומצות אומגה 3 הן מרכיבים חשובים של הממברנות (קרומים) העוטפים כל תא בגוף. רמות גבוהות של DHA נמצאות בתאי העיניים, המוח והזרע. 

מלבד היותן מרכיב חשוב בתא, יש לחומצות אלו גם תפקיד של העברת מידע בגוף, כולל איתות על דלקות, כיווץ כלי דם, הצטברות קרישים ועוד. 

חשוב לציין שמחקרים רבים ניסו להראות קשר בין נטילת אומגה 3 לבין תועלת במניעת מחלות לב, אך קשר כזה לא נמצא.

מה המינון המומלץ?

עבור שתי חומצות אומגה 3 מסוג EPA ו-DHA לא נקבע מינון מומלץ.

המינון המומלץ נקבע רק עבור חומצת אומגה 3 מסוג ALA, אותה הגוף ממיר לחומצות EPA ו-DHA.

המינון המומלץ של ALA, לפי משרד הבריאות האמריקאי (קישור) הוא:

צריכה מומלצת לנשים

לגילאי 4-8:     900 מ”ג ליום

לגילאי 9-13:        1000 מ”ג ליום

לגילאי 14-18:     1100 מ”ג ליום

לגילאי 19+:        1100 מ”ג ליום

נשים בהריון:     1400 מ”ג ליום

צריכה מומלצת לגברים

לגילאי 4-8:     900 מ”ג ליום

לגילאי 9-13:        1200 מ”ג ליום

לגילאי 14-18:     1600 מ”ג ליום

לגילאי 19+:        1600 מ”ג ליום

זרעי צ'יה

זרעי צ’יה, העשירים באומגה 3

א

אילו מזונות עשירים באומגה 3?

המזונות המכילים את הכמות הגבוהה ביותר של אומגה 3 כוללים:

  • דגים ופירות ים
  • אגוזים וזרעים, בפרט זרעי צ’יה וזרעי פשתן
  • שמנים צמחיים, בפרט שמן סויה ושמן קנולה
  • מזונות מועשרים, כגון סוגים מסוימים של ביצים, משקאות סויה ומזון תינוקות

רעילות ובטיחות לשימוש

אומגה 3 הינו בטוח לשימוש באופן כללי ואינו ידוע כגורם לתופעות לוואי. תופעות לוואי שכן עלולות להתרחש כוללות בעיקר סימפטומים של מערכת העיכול, כגון גזים, קשיי עיכול ושלשול.

לפי ה-European Food Safety Authority, צריכה ארוכת טווח של עד 5,000מ”ג ליום אמורה להיות בטוחה.

עם זאת, כאשר מדובר באומגה 3 ממקור חי (כגון דגים) כמו במותג הידוע אלספה, יש לקחת בחשבון שאלרגיות לדגים עלולות להתבטא. כמו כן, באומגה 3 מדגים קיימת סכנה קטנה לזיהום של מתכות הנובע מהדגים.

לבסוף, בכל מקרה של נטילת תרופות, חשוב להתייעץ עם הרופא לגבי השפעה אפשרית, בפרט בעת נטילת תרופות לדילול דם.

מחקרים

– נטילת DHA ו-EPA בכמות של עד 5גרם ליום , לתקופה של 12-16 שבועות, לא הגדילה את הסיכון למגוון מצבים שנבדקו, כולל דימום, רמות סוכר בדם, תגובה חיסונית לדלקות ועוד (מקור: סוכנות הבטיחות במזון של האיחוד האירופי)

– ניתוח של מחקרים שבוצעו על סך של 20,485 נבדקים העלה כי לא קיימות עדויות לכך שנטילת תוספי תזונה של אומגה 3 עזר במניעת מחלות לב (קישור למחקר)

– ניתוח של 23 מחקרים שונים הראה כי נטילת אומגה 3 סייעה לדלקות פרקים, כולל הפחתה של הכאבים, הנפיחות ושיפור הגמישות (קישור למחקר)

צריכים אומגה 3? המחירים הטובים בישראל

אומגה 3

נוסחה קלה לעיכול ולספיגה מירבית

  • שוברים את השוק אומגה 3 של אלספה ואלטמן במחירים הנמוכים בישראל
  • שירות אישי ומשלוח מהיר עד הבית!
טאב בחירת מוצר

אלספה במחיר מיוחד, החל מ 55 ₪!

אומגה 3